Trin 4: Samtaler

  • Personlig samtale/interview
  • Afstemning af kemi og kompetencer

Kemi og kompetencer forventningsafstemmes 

Oftest indkaldes en eller flere konsulenter til en personlig samtale hos dig i virksomheden - både for at sikre at kemien passer, men også for i detaljer at afdække konsulentens kompetencer i forhold til opgaven. Efter samtalen udvælges den konsulent, der skal løse opgaven. Vores salgskonsulenter vil så vidt muligt deltage i disse samtaler. 

Tips og tricks til selve samtalen

Kernen i et interview af IT-konsulenten er baseret på de væsentligste kvalifikationer og kompetencer. 

Giv konsulenten lejlighed til at fortælle lidt inden samtalen får karakter af et egentligt interview. Interviewet bør også indeholde en afslutning, hvor der lægges op til, at IT-konsulenten kan stille spørgsmål.

Det er vigtigt at stille spørgsmål, hvor konsulenten bliver opfordret til at give konkrete eksempler på situationer, hvor han/hun har brugt den efterspurgte kvalifikation/kompetence.

Når IT-konsulenten er udvalgt, indgås den endelige aftale, hvor pris, vilkår og varighed nedfældes i en kontrakt. 

 


Del denne side med dit netværk:

INtf?